mgr Violetta Podsiadła-Kabacińska
Neurologopeda Kołobrzeg
Gabinet diagnozy i terapii integracji sensorycznej, logopedycznej i pedagogicznej. Wspomaganie rozwoju dziecka
Jestem neuro i surdologopedą, oligofrenopedagogiem, terapeutą integracji sensorycznej, terapeutą NDT- Bobath, nauczycielem dyplomowanym, specjalistą z wieloletnią praktyką w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi. Od ponad dwudziestu lat pracuję z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jedenaście lat pracowałam w przedszkolu integracyjnym, gdzie dobrze poznałam specyfikę pracy z małymi dziećmi, przede wszystkim z tymi, które wymagają szczególnego wsparcia.
Praktykę zawodową zdobywałam również pracując w Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu. Od piętnastu lat pracuję w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kołobrzegu. Zajmuję się diagnozą przyczyn trudności i zaburzeń rozwojowych dzieci, w tym mowy, badam również dojrzałość szkolną.
Jako terapeuta zajmuję się pracą z dziećmi z obniżoną dojrzałością funkcji percepcyjno – motorycznych, niedosłyszącymi, autystycznymi, upośledzonymi umysłowo, przejawiającymi zaburzenia koncentracji uwagi, budowania relacji oraz różnorodne zaburzenia mowy i języka, również o podłożu neurologicznym. Zajmuję się także pomocą dzieciom przejawiającym problemy w zakresie jedzenia, gryzienia, połykania. Prowadzę zajęcia indywidualne i grupowe wykorzystując w swojej pracy różnorodne metody, dostosowane indywidualnie do dziecka. Od września 2012 roku prowadzę terapię z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej.
W 2015 roku ukończyłam kurs NDT-Bobath i zdobyłam kwalifikacje do prowadzenia terapii neurorozwojowej oraz Międzynarodowy Certyfikat Neurodevelopmental Treatment NDT-Bobath.
Ważnym obszarem mojej pracy zawodowej jest praca z rodzicami. Dlatego prowadzę spotkania psychoedukacyjne dla rodziców dzieci w młodszym wieku, przeprowadzam instruktaże i warsztaty wspomagające rodziców w stymulowaniu rozwoju ich dzieci. Pokazuję jak w codziennych sytuacjach np. spacer, rozpakowywanie zakupów stymulować różnorodne funkcje w sposób przyjemny i zabawowy. Współprowadzę warsztaty dla rodziców z zakresu emocji. Prowadzę również szkolenia stacjonarne i on line dla terapeutów i nauczycieli z zakresu pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W ostatnim czasie opracowałam autorskie szkolenie WERBOsensoMOTORYKA (R).
Adresy
Zakres usług
Nazwa usługi | Cena |
---|---|
Diagnoza procesów przetwarzania sensorycznego | |
Terapia integracji sensorycznej | |
Diagnoza i terapia logopedyczna | |
Diagnoza Neuroflow | |
Diagnoza i terapia pedagogiczna | |
Terapia NDT-Bobath | |
Porady dla rodziców dzieci z problemami rozwojowymi | |
Warsztaty dla rodziców | |
Porady dla rodziców niemowląt dzieci- pielęgnacja i karmienie | |
Szkolenia dla specjalistów |
Edukacja
Dowiedz się więcej na mój temat.
Wykształcenie:
Studia magisterskie dzienne- pedagogika i logopedia
Studia podyplomowe – surdologopedia, neurologopedia
Kurs kwalifikacyjny- oligofrenopedagogika
kurs I i II stopnia-integracja sensoryczna CERTYFIKAT 659/II
kurs NDT- Bobath- terapia neurorozwojowa -CERTYFIKAT NEURODEVELOPMENTAL TREATMENT NDT BOBATH NR 1613/2015
CERTYFIKAT ZAWODOWY LOGOPEDY NR 0675/11/0040/2011
Wybrane kursy, warsztaty, szkolenia:
Neuroflow - Aktywny Trening Słuchowy (R) - diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego
Trening Umiejętności Społecznych Certyfikat 1015/12/2019
Zaburzenia ze spektrum autyzmu czy SLI?Diagnoza różnicowa w praktyce logopedycznej
Mózgowe Porażenie Dziecięce w praktyce logopedy
Postawa inspirująca rozwój. O roli postawy terapeuty/rodzica w procesie terapeutycznym
SLI w terapii logopedcznej
Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego - diagnoza, terapia
Napięcie w sferze orofacjalnej- SOS w postępowaniu neurologopedy
Zaburzenia pragmatyczne i semantyczne u dzieci w wieku przedszkolnym
Ocena i stymulacja logopedyczna noworodków i niemowląt
Diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju mowy na tle neurologicznym
Dysfagia w świetle neuroterapii
Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy
Integracja Funkcji wykonawczych
Dlaczego płaczę? Dlaczego krzyczę?
Zastosowanie programu Boardmaker and Speaking Dynamically Pro w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się
Zabawa Inspirująca Rozwój (w nurcie son rise w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu)
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
Asystowanie w kursie i warsztatach z zakresu Diagnostyki i terapii neurologopedycznej zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów oraz nadawaniem mowy. Kurs prowadziała neurologopeda kliniczny, specjalista NDT, SLT Senior Tutor Aleksandra Łada
Zaburzenia procesów regulacji sensorycznej u dzieci urodzonych przedwcześnie CERTYFIKAT NR 18/11/2017
Uczestnictwo jako asystent w części praktycznej, zagadnienia praktyczne, praca z pacjętami, podczas modułu neurologopedycznego na kursie NDT Bobath zgodnie ze standardami EBTA (Europeen Bobath Tutors Association) - luty, sierpień 2017r.
Ocena i leczenie funkcji żuchwy w procesie karmienia
Analiza zaburzeń karmienia, jedzenia i połykania
Szkolenie z zakresu terapii osób z autyzmem z wykorzystaniem założeń Programu RDI
Diagnoza AAC.Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących
Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych I, II stopień
Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży
Problemy diagnozy procesów integracji sensorycznej wg aktualnego modelu dysfunkcji SID. Dieta sensoryczna. Najnowsza wersja masażu Wilbarger.
Terapia ręki
Podstawy ortoptyki- zaburzenia widzenia obuocznego a dysleksja rozwojowa
Program Łagodnej Stymulacji rozwoju nowordoków i niemowląt CCCC SKS certyfikat 15/09/2014
Praca z dzieckiem z ADHD według metody behawioralnej- diagnozowanie i terapia
Diagnoza pedagogiczna dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 ZAŚWIADCZENIE NR 2329/9/05
Konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjnego – Terapeutycznego w oparciu o diagnozę funkcjonalną PEP-R ZAŚWIADCZENIE NR 2326/10/05
Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce –program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard
I stopień Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulacyjnej u dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśniowym
Dziecko z Płodowym Zespołem Alkoholowym- możliwości pomocy
Elementy integracji sensorycznej u małych dzieci z wadą słuchu
Profilaktyka logopedyczna u dzieci z wadą słuchu
Konferencja naukowo-szkoleniowa -Listening to Learn
Mówimy z fonogestami
Elementy daktylografii i języka migowego
Rozpoznawanie zagrożeń dzieci w wieku przedszkolnym
Metody wspierania rozwoju dziecka w profilaktyce i terapii
Rozwój psychomotoryczny dziecka i jego zaburzenia
Diagnoza gotowości szkolnej
Bateria metod diagnozujących rozwój psychomotoryczny dzieci 5 i 6 letnich.
Dysleksja rozwojowa
Bateria 8 oraz Bateria 10/12 w praktyce diagnostycznej- diagnoza dysleksji i trudności szkolnych
Bateria GIM w praktyce diagnostycznej- diagnoza dysleksji i trudności szkolnych
Edukacja przez ruch
Kinezjologia edukacyjna Brain Gym
Trening Zastępowania Agresji-teoria i praktyka kontroli zachowań agresywnych
Wykorzystanie Porozumienia Bez Przemocy do wznowienia relacji z bliskimi osobami
Komunikacja empatyczna- przestrzeń do rozwiązywania konfliktów w duchu Porozumienia Bez Przemocy
Rehabilitacja dziecka niesłyszącego w warunkach domowych- doświadczenia polskie i amerykańskie – znaczenie wczesnej terapii
Rehabilitacja domowa dzieci z wadą słuchu w wieku od 0 do 3 roku życia z wykorzystaniem elementów metody werbo – tonalnej
Uczymy się bawiąc w przedszkolu i szkole
Uczymy się bawiąc – działania twórcze w edukacji elementarnej
Neurolingwistyczne programowanie
Diagnoza dysleksji baterią testów 8, 10-12, GIM
Cykl szkoleń Program Edukacji - Terapeutyczny ORTOGTAFFITI
Indywidualizacja nauczania w praktyce
Szkoła dla rodziców i wychowawców, czyli jak mówić do dzieci, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
Problemy depresyjno – lękowe u dzieci i młodzieży
Kto kogo przyprowadza na terapię - Trudni rodzice czy trudne dziecko?
Wspomaganie rodziców w pokonywaniu trudności wychowawczych
Zapobieganie agresji w szkole
Diagnostyka i postępowanie terapeutyczne w zaburzeniach lękowych wieku rozwojowego ze szczególnym uwzględnieniem fobii szkolnej
Dziecko z rozbitego związku w terapii indywidualnej i grupowej
Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej
Lider zespołow problemowych i zadaniowych
Certyfikat dla Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji - cykl szkoleń
Choroby zawodowe narządu głosu, profilaktyka, orzekanie, techniki emisji głosu.
-
2004 - Uniwersytet Gdański
neurologopedia
-
2003 - Uniwersytet Gdański
surdologopedia
-
1998 - Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
pedagogika, logopedia