Pomoc logopedyczna 3 w 1 馃檪 MIEJSCA I EMOCJE. 1.Pomoc ta powstawa艂a z my艣l膮 o treningu s艂uchowym. Jest to kolejny trening dystrakcyjny, podobnie jak ZEMSTA TERAPEUTY 馃檪 Dziecku prezentuje si臋 ilustracj臋 sytuacyjn膮 i przeprowadza si臋, kr贸tk膮 rozwor臋 w celu upewnienia si臋 czy dziecko zna dane miejsce. Nast臋pnie czyta si臋 zdania dotycz膮ce tego miejsca np. Ania w czwartek posz艂a na poczt臋, wys艂a艂a paczk臋, kupi艂am dwie poczt贸wki, trzy dro偶d偶贸wki i znaczek na list. Zadaniem dziecka jest aktywne s艂uchanie, rozumienie i wykluczenie elementu, kt贸ry logicznie nie pasuje do kontekstu. Nie nale偶y wymaga膰 powt贸rzenia ca艂ego zdania, zadaniem dziecka jest tylko wyszukanie niepasuj膮cego elementu (s艂uchowe wykluczanie ze zbiory ze wzgl臋du na konflikt logiczny) Nie wystarczy s艂ysze膰, trzeba s艂ucha膰, rozumie膰 i my艣le膰 馃檪 Je艣li dziecko 艣wietnie radzi sobie z tym zadaniem mo偶na pyta膰 o inne detale sytuacyjne i to jest kolejna zaleta tej pomocy 鈥 gradacja stopnia trudno艣ci. 2. Pomoc fotograficzna zapoznaj膮ca dziecko z miejscami z 偶ycia codziennego. Do ka偶dego zdj臋cia jest kilka pyta艅. Pomoc idealna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, rozwija poznawczo, wzbogaca s艂ownictwo, jest pretekstem do spontanicznej wypowiedzi. Odpowiednia dla doros艂ego, nie infantylizuje pacjenta. 3. 膯wiczenie kszta艂tuj膮ce umiej臋tno艣膰 rozpoznawania emocji, uczu膰 i stan贸w oraz ich nazywania. 膯wiczenie jest interaktywne, wymaga aktywno艣ci dziecka. Na dole karty z pytaniami jest miejsce na dopasowanie emotikona symbolizuj膮cego nastr贸j zdj臋cia oraz emocje os贸b. Pomoc ekonomiczna, skonstruowana tak aby oszcz臋dza膰 foli臋 do laminarki lub papier fotograficzny;), Nie trzeba laminowa膰 38 kart a jedynie 19 lub wybi贸rczo tylko wybrane karty . Zdj臋cia miejsc format A5, karta z pytaniami format A4, ikony emocji format A5. 艁atwa do rozci臋cia.