Pomoc logopedyczna 3 w 1 🙂 MIEJSCA I EMOCJE. 1.Pomoc ta powstawała z myślą o treningu słuchowym. Jest to kolejny trening dystrakcyjny, podobnie jak ZEMSTA TERAPEUTY 🙂 Dziecku prezentuje się ilustrację sytuacyjną i przeprowadza się, krótką rozworę w celu upewnienia się czy dziecko zna dane miejsce. Następnie czyta się zdania dotyczące tego miejsca np. Ania w czwartek poszła na pocztę, wysłała paczkę, kupiłam dwie pocztówki, trzy drożdżówki i znaczek na list. Zadaniem dziecka jest aktywne słuchanie, rozumienie i wykluczenie elementu, który logicznie nie pasuje do kontekstu. Nie należy wymagać powtórzenia całego zdania, zadaniem dziecka jest tylko wyszukanie niepasującego elementu (słuchowe wykluczanie ze zbiory ze względu na konflikt logiczny) Nie wystarczy słyszeć, trzeba słuchać, rozumieć i myśleć 🙂 Jeśli dziecko świetnie radzi sobie z tym zadaniem można pytać o inne detale sytuacyjne i to jest kolejna zaleta tej pomocy – gradacja stopnia trudności. 2. Pomoc fotograficzna zapoznająca dziecko z miejscami z życia codziennego. Do każdego zdjęcia jest kilka pytań. Pomoc idealna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, rozwija poznawczo, wzbogaca słownictwo, jest pretekstem do spontanicznej wypowiedzi. Odpowiednia dla dorosłego, nie infantylizuje pacjenta. 3. Ćwiczenie kształtujące umiejętność rozpoznawania emocji, uczuć i stanów oraz ich nazywania. Ćwiczenie jest interaktywne, wymaga aktywności dziecka. Na dole karty z pytaniami jest miejsce na dopasowanie emotikona symbolizującego nastrój zdjęcia oraz emocje osób. Pomoc ekonomiczna, skonstruowana tak aby oszczędzać folię do laminarki lub papier fotograficzny;), Nie trzeba laminować 38 kart a jedynie 19 lub wybiórczo tylko wybrane karty . Zdjęcia miejsc format A5, karta z pytaniami format A4, ikony emocji format A5. Łatwa do rozcięcia.
Miejsca i emocje, ćwiczenie interaktywne









O autorze

Witaj w FOTOLOGO ! Grupa, w której dostępne będą trochę "inne" pomoce logopedyczne. Inne bo opierające się głownie na zdjęciach! Zdjęcia są świetnym nośnikiem informacji a swoimi żywymi kolorami wzbudzają zainteresowanie maluchów. Nie szparujemy zdjęć. Wychodzimy z założenia, że tło jest bardzo ważnym nośnikiem informacji. To głównie z tła, może wnioskować czy dany obiekt jest mały czy duży, czy używa się go w domu czy na dworze, czy stosuje go się gdy jest ładna pogoda czy raczej gdy pada deszcz. Zdjęcie kaloszy na białym tle mało mówi dziecku o zastosowaniu tego przedmiotu, co innego zdjęcie skaczącego po kałużach dziecka - właśnie w owych kaloszach! Dodatkowo zdjęcia sytuacyjne są wspaniałym pretekstem do rozmowy, poznawania nowego słownictwa, opowiadania o własnych przeżyciach i preferencjach.
Wszystkie pomoce tego autora
- Trening aktywnego słuchania z dystraktorem wizualnym
- Fiszki fotograficzne z głoską r
- Fiszki fotograficzne z głoską sz
- Fiszki fotograficzne z głoską [ž]
- Miejsca i emocje, ćwiczenie interaktywne
- Ciągi- czynności w czasie
- Fiszki fotograficzne z głoską cz
- Trening aktywnego słuchania
- Czasowniki - fotograficzna pomoc słownikowa
- RYMY
- Fiszki fotograficzne z głoską k
- ONOMATOPEJE z podziałem na 6 kategorii
- Wykluczanie ze zbioru
- Fiszki fotograficzne z głoską s
- usłysz i znajdź - pary logiczne, ćwiczenie słuchowe i analityczne
- Trening pamięci werbalnej i operacyjnej 2w1
- usłysz i znajdź - pary logiczne, ćwiczenie słuchowe i analityczne